Fie că au dezvoltat o afacere online, fie că se bazează exclusiv pe potențialul comercial al mediului online, orice afacere care se respectă are, în momentul de față, un site de prezentare sau un magazin online. Site-ul transmite publicului filosofia după care funcționează afacerea, dar este și un mediu propice pentru ca hakerii să-și facă apariția.

Indiferent de cât de mare sau mică ar fi afacerea ta, tot există un risc minimal ca aceasta să intre în vizorul atacurilor cibernetice. Există zeci de baze de date care, datorită vulnerabilității site-urilor care le găzduiesc, ajung să în mâinile hakerilor.

Iată principalele riscuri pe care trebuie să le ai în vedere când vine vorba de site-ul tău, dar și o serie de soluții prin care poți evita acest gen de neplăceri:

Coruperea sau furtul de date personale – o terță parte îți poate accesa absolut toate datele cu caracter privat, dacă acestea nu sunt securizate cum trebuie. Ai nevoie de parole puternice, formate din cifre, simboluri, litere mari și mici. La fel de importante sunt o rețea de internet tip VPN, actualizarea constantă a platformei web și optimizarea unui software antivirus, care să țină la distanță fișierele corupte.
Alterarea conținutului site-ului – hakerii pot abuza de conținutul site-ului tău și îl pot modifica în așa fel încât persoanele care îți accesează site-ul să cadă și ei pradă capcanelor lor cibernetice. Este foarte important ca site-ul tău să fie găzduit de un host de încredere. De altfel, cercetările au demonstrat că peste 40% din site-urile actuale sunt atacate de virusi, din cauza faptului că sunt găzduite de host-uri cu caracter corup sau necunoscut.
Blocarea accesului la propriul site – în ultimă instanță, hakerii îți pot interzice accesul la propriul site. Acesta este unul dintre cele mai nefericite scenarii, iar dacă nu vrei să ai de-a face cu el, cel mai bine ar fi să lași totul în grija unei echipe specializate, care să se preocupe de siguranța datelor tale private și de securitate completă pentru site-ul tău web.

Suna acum
Gid GPS